Afganistan’lı Polisler En zor göreve Türkiye’de hazırlandılar


Afganistan İçişleri Bakanlığı Uyuşturucu ile Mücadele Birimine bağlı 26 Afgan polisi, Türkiye Uluslararası Uyuşturucu ve Organize Suçlarla Mücadele Akademisi’ndeki (TADOC) 3 haftalık eğitimlerini tamamladılar.

TADOC Müdürü İsmail Öztürk, ağırlıklı olarak ”suç istihbarat analizi ve takip tahkikleri, birim örgütlü suç soruşturmasında kullanılan yöntemler konusunda eğitimler verildiğini” dile getirerek, ”Bu ekip, Afganistan’da polise eğitimde verebilecek kapasitedeki başarılı personel arasından seçildiler. Biz onlara önceden de bazı eğitimler vermiştik. Bu eğitimler sayesinde daha nitelikli vea çok teknik konular içeren eğitimler vererek onların çalıştıkları birimlerde, daha nitelikli soruşturma yürütmelerine imkan sağlamak istiyoruz. Eğiticilik vasfı kazandırarak oradaki mücadeleci diğer personeli de yetiştirmelerini hedefliyoruz” dedi.

Öztürk, savaştan en çok etkilenen Afganistan’ın dünyadaki önemli uyuşturucu ekim alanlarından biri olduğunun bilindiğini hatırlatarak, Afganistan’ın bir taraftan savaşın yaralarını tamir ederken diğer taraftan da uyuşturucu gibi organize suç dünyasında en önemli gelir kaynağı olan afyon ve türevleri konusunda mücadele verdiğini ifade ederek, ”Dolaysıyla burada eğitim alan Afgan polisinin işleri iki kat daha zor. Biz de Türkiye olarak elimizden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışıyoruz” diye konuştu.

Afganistan Polis Teşkilatı ile şu ana kadar 34 farklı eğitim programı gerçekleştirildiğini belirten İsmail Öztürk, 400’e yakın Afgan polisinin eğitim aldığını, bundan sonra da Afgan polisine özellikle uyuşturucu ile mücadele konusundaki eğitimlerle destek vereceklerini söyledi.

Öztürk, teknolojik donanımlarla sağlanan ve uzaktan eğitim yönteminin kullanıldığı TADOC’un 2000 yılında kurulduğunu ifade ederek, ”TADOC eğitim programlarını geliştirerek uluslararası alanda eğitim vermeye başladı. Balkan ülkeleri, Orta Asya ve Ortadoğu ülkeleri olmak üzere, yılda 800’e yakın yabancı personele eğitim vermekte. Türkiye’nin son yıllarda uyuşturucu ile mücadeledeki başarısı dolaysıyla, batı bölgelerinden de Türkiye’de eğitim almaya gelenler oluyor. Şimdiye kadar 16 farklı ülkeden 4 Bin personele eğitim verildi. Başka ülkelerden de eğitim konusunda talepler alıyoruz” dedi.

Uyuşturucu ve organize suçlar konusunda ABD, Rusya ve Türkiye’de akademi bulunduğunu anlatan Öztürk, ”Bunlardan biri TADOC’tur. BM Suçlar Ofisleri’nin rakamlarına göre, uyuşturucu kaçakçılığını yakalayan 27 ülkenin iki katı düzeyinde Türkiye’de yakalanmaktadır. Sokaklara ve çocukların uyuşturucu belasına bulaşmaması için sokak satıcılarına yönelik olarak son 5 yıldır sıkı bir mücadele içerisindeyiz” diye konuştu.

-AFGANİSTAN’IN KÖTÜ İMAJINI KIRMAK İSTİYORUZ

Afgan Polisi Binbaşı Şahsuvar Resuli de, Türkiye’de almış olduğu eğitimden dolayı çok memnun olduğunu belirterek, ülkesinde büyük bir sorun olan uyuşturucu ile mücadele konusunda sıkı bir çalışma beklediğini dile getirerek, ”Afganistan’da uyuşturucu maddesinin en fazla üretildiği yönündeki imajını kırmak istiyoruz. Sıkıntıların tümü tam olarak emniyetin sağlanmamasından kaynaklanıyor” dedi.

Afganistan Milli İstihbarat Şubesi Analiz Bölümünde görevli Binbaşı Abdulmuhammet Asım ise gelişen teknolojiyi hem güvenlik güçlerinin, hem de kaçakçıların etkin şekilde kullandığına işaret ederek, ”Biliyorsunuz Afganistan’da çok büyük problemler var. Ülkemizde daha etkin ve yararlı olabilmemiz için teknolojiye uygun eğitimler almamız gerekiyor. Bu eğitim ortamını bize sağlayan Türkiye Cumhuriyeti’ne, Türk halkına çok teşekkür ediyorum. Afganistan’da uyuşturucuya karşı büyük bir şekilde mücadele veriliyor. Hatta gözle görülür başarılar elde ettik. Size şunu söyleyebilirim, Afgan topraklarında uyuşturucu maddesi üretimi bu seneden sonra oldukça aşağılara inecektir. İleride afyon üretiminin yok denecek derecelere ineceğini ümit ediyorum” diye konuştu.

Teğmen Zerleşt Rahimi de, ”Afganistan’da, buradaki şartlarda ve ileri teknolojide eğitim almak çok zor. Dolaysıyla Türkiye’de eğitim almaktan çok mutluyuz. Bir bayan olarak burada kendimi evimizde gibi hissediyorum. Hiçbir zaman kendimi yabancı bir ülkede hissetmiyorum” dedi.

-TADOC

Emniyet Genel Müdürlüğü Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Daire Başkanlığı bünyesinde yer alan, uyuşturucu ve organize suçlarla mücadele konularında yurt içi ve uluslararası uzmanlık kursları düzenleyen uluslararası hizmet içi eğitim akademisi olan TADOC, kurulduğu günden itibaren 276 uluslararası eğitim programı gerçekleştirdi. Bu eğitim programlarına 82 farklı ülkeden 4 bine yakın kanun uygulama görevlisine eğitim verildi. Gerçekleştirilen 481 ulusal eğitim programına ise yerli kanun uygulama birimlerinden toplam 15 bin 917 görevli katıldı.

2001 yılında BM bünyesinde eğitim alanında hayata geçirilen ”En Başarılı Proje” unvanına sahip TADOC’un, ulusal çapta düzenlenen 22 eğitim programı da bulunuyor.

Afganistan’lı Polis Adaylarına Sivas’ta Seminer

Afganistan Polis Adaylarının Eğitileceği Sivas Polis Meslek Yüksek Okulunda Görevli Rütbeli Personele, ‘Polis Eğiticilerinin Eğitimi’ Konulu Kurs Verildi

Afganistan polis adaylarının eğitileceği Sivas Polis Meslek Yüksek Okulunda görevli rütbeli personele, ‘Polis Eğiticilerinin Eğitimi’ konulu kurs verildi.

Sivas Polis Meslek Yüksek Okulu’ndan yapılan yazılı açıklamada, ‘Polis Meslek Yüksek Okulumuzda uluslararası eğitim çerçevesinde Afganistan polisinin eğitilmesi planlanmış olup, görevli personelimizin teorik ve pratik açıdan donanımlı olması en temel hedeflerimiz arasında bulunmaktadır. Bu hedeflere ulaşmaya yönelik olarak okul müdürlüğümüzün hizmet için eğitim faaliyetleri devam etmektedir’ denildi.

Açıklamada, hizmet içi eğitim seminerleri kapsamında 17-28 Ocak tarihleri arasında Emniyet Genel Müdürlüğü Eğitim Dairesi Başkanlığı ile Sivas Polis Meslek Yüksek Okulu koordinesinde Cumhuriyet Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezinde 16 rütbeli personelin katılımıyla ‘Polis Eğiticilerin Eğitimi’ konulu kurs verildiği belirtildi.

3. Sınıf Emniyet Müdürü Gafur Yakar ve 4. Sınıf Emniyet Müdürü Tahsin Düz tarafından verilen kursu, tüm katılımcıların başarıyla tamamladığı kaydedildi. Kursu başarıyla tamamlayan rütbeli personele, Sivas Polisevinde verilen yemeğin ardından sertifikalarının Vali Yardımcısı Kemal Şahin tarafından takdim edildiği bildirildi.

Bir Yanıt

  1. Değerli gunaytürkistan okuyucuları bende bır afgan vatandaşıyım ayrıca kabılde yasayan devlet polıtıkaraını yakından takıp eden bırısyım ama bır kac polısın egıtım alması ıle mevcut durumu afganıstan da ozlellıkle ıcişlerınde duzeltmek mumkun degıldır kac kısının turkıyede egıtım gormesını bır yararı vardır elbet yanlız tırkıye degıl butun kosu ulkerın yardımı lazım turkıyenın oldugu gıbı.

Bir Cevap Yazın

