ABD: Raşid Dostum’u Ruslar Destekliyor


ABD, General Raşid Dostum’un ‘Cümbüş-ü Milli İslami’ Partisinin,Rus İstihbaratı Tarafından Desteklendiği Öne Sürdü.

ABD Ordusu’nun 2006 yılında hazırladığı bilgi notunda Afganistan‘ın kuzeyinde etkili olan Özbek asıllı General Raşid Dostum’un ‘Cümbüş-ü Milli İslami’ partisinin, bölgedeki güç mücadelesinde Rus istihbaratı tarafından desteklendiği öne sürülüyor.

Amerikan Ordusu’nun basına sızdırılan raporları arasında Afganistan‘ın kuzeyini istikrarsızlaştırmaya yönelik tehditler hakkında bir istihbarat belgesi de yer alıyor. ‘Kuzey Afganistan‘da Muhtemel Karışıklık’ başlıklı belgede ‘düşman istihbarat servisleri’nin bölgeyi istikrarsızlaştırmak için gösteriler düzenlemeyi planladığı iddia ediliyor.

Rapora göre Tacik kökenlilerin Cemaat-i İslami partisinin bir yerel liderine Rus ve Özbek gizli servisleri tarafından silah desteği verildi. Raşid Dostum ise bölgede etkin diğer Özbek Partisi Hizb-i Azadi’ye karşı Rus istihbaratı tarafından desteklendi. Raporda bu desteğin amacının bölgeyi istikrarsızlaştırmak olduğu iddiasına yer verilmiş. Kuzey Afganistan‘da yabancılara karşı propaganda yapan gruplara değinilen raporda, Rusların Cemaat-i İslami’nin etkinliğinin artırılmasını hedeflediği belirtilmiş. Raporda, Rusların hedefinin Hamid Karzaihükümetine daha fazla Cemaat-i İslami üyesini sokmak olduğu iddiasına yer verilmiş.

(Cihan Haber Ajansı)

7 Yanıt

  1. Ben bir Afganistani Turku olarak ABD Istihbaratina dayandirilan bir habere asla itimat etmiyorum. General Dostum hicbir ulkenin istihbarat servisinden destek almiyor. Hele Rusya’dan asla. Cunku Rus yanlisi Komonist Rejimini Afganistan’da yikan kisi General Rashid Dostum’dur. General Dostum BIR MILLI LIDER gucunu Milletinden aliyor.

  2. Guney Turkistan adli bir sitede butur ifitra dolu haberlere yer verilmemesi temennimizdir.

  3. Öncelikle bu genelağ yerliğinin (web sitesi) kuruluş amacı Güney Türkistan ve afganistan Türkleri arasında birleştirici yazılara yer vermek, ve en büyük Türk boyları olan Özbek Türkmen Hazara Türkleri arasında bir birliğin sağlanmasında katkı sağmak olduğunu söylemekte yarar vardır.
    Afganistan Türkleri arasında ayırıştırıcı öngörü ve yorumlu yazıları yayınlamaktan kaçınıyorum.
    Yukarıda yayınlanan sadece bir haber, yorum değil, “Wikileaks” tarafından ortaya çıkarılarak yayımlanan Amerikan Ordusu’nun basına sızdırılan raporları arasında Afganistan’ın kuzeyini istikrarsızlaştırmaya yönelik tehditler hakkında bir istihbarat belgesi olduğu ve Rusyanın Güney Türkistandaki gizli çaışmalari ile ilgili…
    Raşid Dostum’un Afganistan Türkleri arasında büyük bir lider olduğu ve gücünün halktan aldığıyla iligili bir düşüncenin olmadığı yönünde kimsenin bir şüphesi yoktur. Ama şunu belirteyimki kendi kişisel düşümcem; Raşid Dostum afganistan Türklerinin bir lideri olarak izlediği politikada yetersiz kalmıştır. Eğer başından beri TÜRKÇÜ bir izlem (strateji) izleseydi bugün Kuzey Afganistan-Güney Türkistan afganistandan bağımsız olurdu, en azında kendi özerk bölgemiz olurdu, Kuzey Irak örneği gibi… Elimizde bütün imkanlar vardı, neydik ne olduk…
    Umarım yakın gelecekte afganistan Türkleri Özbekler Türkmenler Hazaralar kendi aralarında birleşerek Türk adında yeni bir parti kurup ezilmiş afgnistan Türklerinin hakkını etkin bir şekilde savunurlar…
    Esenlikler
    Tanrı Türk Yurtlarını Korusun

  4. Ben bir GÜNEY TÜRKİSTANLI olarak bu tür heberlere asla inanmam.çünkü tamamen poropagandadan ibarettir,Genaral Abdül Raşit Dostum eğer birilerinden destek alıyor olsaydı bugün daha da farklı yerlerde olurdun,dostumun gücü tamamen millettendir Dostum gerçek bir liderdir ve hep öyle kalacaktır.

  5. Ne Zorlukları Aştık Birlikte Ne krizlere güldük milletçe herzaman yanındayız.

    Türküz herzaman özgürüz.

    Biz temurun torunlarıyız, Gururumuzla Yalarız Vatanımıza Laf Edenin hayatını Tokatlarız!

    3 Türk Dünyayı yerinden Oynatır 5 türk ise dünyayı eline Alır.

    Dünyaya Adımız Yayılmış Altın Sözlerle Biz Milliyetçi Gençleriz Çekemez Bizi Kimse!

    üLkemizin Adı Gibi Gururlu Bedenlerimiz, üLkemizin Gücü Gibi Kimse Geriletemez Bizi!

    Yaşadığım Bu topraklarda, Olsun öLümüm, Şerefimle Doğdum şerefimle Ölürüm.

    Ben Milliyetçi türküm herkezle Karıştırma Beni!! Avrupadaki insanlarla Kıyaslama Beni! Ben Gururum için yakarım hepinizi Türküm Ben herzaman İleri!

    marşımızı Dinletiriz Cihana Aleme Gururla Bayrağımız Yükselsin Bütün Devletlerde Duygularım yoğunlaşır Aklıma Geldikçe Ağlarım ben Türküm Adını Kalbime Kazıdım TÜRKİSTANIM!

    Senin Gibi Bir Asil Devlet tanımadım tarihte, Dünyaya Okuttuk tarihimizi Hece Hece, Burası Türkiye Milliyetçi Halkın Seninle..

    DOSTUMUN Sevgisi Ayrıdır Kalbimde Türk, övün, Çalış, Güvendir Sembolüm Durduramaz beni Kimse.

    Havana Suyuna Kurban olurum Yollarına, türkistanıma Canım feda içimdeki Sevda Bambaşka

    Damarlarımdaki Kan Gibi Asildir geleceğim Ben Türküm Karşıma Çıkanı ürkütürüm!

  6. Güney Türkistanın yorumuna aynen katılıyor ve bir imza da ben atıyorum.. artık kıralcılığı bırakıp.. halkımızın gerçek sorunlarına bakalım…

  7. ya bunlar nebicin insanlar ya . Afedesin gotleri

    skisinca yardimdiye yalvariyorlar. Nezaman ki esekleri

    sudan gecince sana dusman kesiliyorlar ya daha dun

    degilmiyidi pic karzai pasamizdan yardim isteyen

    pasamiz olmasaydi gotunu kurtaramasdi okadar

    iyilige raman picin yaptiklarina bak . size birey

    soyleyimi BUNLARIN KANI BOZUK ONUN BUNUN

    KOLESI BUNLARIN BABALARI BILE KOLE OLARAK

    OLDI GITTILER SIMDIDE KARZAI PAKISTAN VE

    AMERICANIN KOLESI OLDU YARIN OBURGUN

    AMERICA BUNLARIN IRZINA GECER ZATEN

    GECMISLERDIR YA .

    YASASIN DOSTUM PASAMIZ ALLAH ONUN KORUSIN .

Bir Cevap Yazın

