Yabancı Dille Eğitim


1-Yabancı dilde öğretim, eğitim (pedagoji) kanunlarına aykırıdır.

2- Her ana dil eğitim dili olamaz. Bu basamağa ulaşmak için, edebiyatı, zengin kelime dağarcığı ve yüksek ifade ve kavram-terim üretme gücü olmalıdır.

3- Dünyanın ifade gücü ve terim ve kavram üretme gücü en yüksek dili Türkçe’dir. Kelime haznesi az gibi gözükür ama aslında aynı yazılışta bir kelime pek çok kavramı ifade eder. Göz, görme organının dışında, oda, zayıf buz tutmuş alan, ağaçlarda yaprağın veya dalın doğum yeri… Ayrıca Türkçe’de gerçekten korkunç bir deyim hazinesi vardır. Sadece gözle ilgili 2500 deyim vardır.

4- Türkçe çok kısa ve açık ifade gücüne sahiptir.

Yaptırttırdıklarımızdanmış mıydınız? Bu iki kelimelik cümleyi acaba İngilizce de kaç cümle ile ifade edebilirsiniz?

5- İsveç’te kemik üstüne 6500 yıl evvel yazılmış yazıta sahip bir dildir. İmparatorluk dilidir, buyruk dilidir, şiir dilidir…

6- Matematik bir dildir. Onlu sisteme bağlı rakamları vardır. İstisnaları bile kanunlara tabidir.

7- Bu özellikleriyle gerçek bir eğitim dilidir. Ana dil olarak dünyada üçüncü, sömürge dilleriyle birlikte dünyada beşinci yaygın dildir.

8- Her dönemde itilmesine rağmen, daima devlet dili olmuş ve aldığı yabancı kelimelere kendi damgasını vurabildiği için gelişerek günümüze gelmiştir. Nerdüban merdiven olmuştur, aateş, ateş olmuştur. Asıl önemlisi kendi kelimelerine yabancı ek almamıştır. Yabancı isimleri kendi kelimeleriyle fiilleştirmiştir. Namaz kılınır, oruç tutulur, abdest alınır, zekat verilir, rükua varılır… Türki devlet olamaz, Türk devleti olur, kır-kıri olmaz, kırsal veya kır alanı olur. Bu sebeblerle yaşama gücü çok yüksektir.

9- Türkçe, eğitime en elverişli bir eğitim dilidir. Türk çocuklarına yabancı dilde eğitim vermeye kalkmak: Yanlıştır, aşağılık duygusuna dayalı bir tutumdur, çocuklarımızı düşünmekten alıkoymaya yönelik bir tutumdur, eğitim yerine tiyatro oynamaktır, ahmaklıktır ve gerekçe olarak ileri sürülenlerin aksine kaliteyi düşürmek, yatırımı ve harcamaları sokağa atmaktır…

10- Anadil, düşünme, yaratma, yapma, tartışma öğrenme ve öğretmenin vasıtasıdır. Yabancı dil, bilgiye ulaşmanın vasıtasıdır. Ama ana dil aynı zamanda gayedir: Var olmanın, milletler camiası içinde yer almanın vasıtasıdır. İnsan beyninin hafıza kısmının çok önemli bir kısmı anadile bir kısmı da gerekenlere mutlaka yabancı dil için ayrılmalıdır.

11- Yabancı dil Almanya’da, Fransa’da, İngiltere’de, İsveç’te.. nasıl öğretiliyorsa bizde de aynı şekilde öğretilmelidir.

12- Bizim batımızda bizden başka yabancı dille eğitim yapan hiçbir ülke olmadığına ve dilimizin özellikleri yukarıda sıraladığımız gerçeklere göre, bu dillerin hiç birinden aşağı olmadığına göre, yabancı dille eğitim, eğitim ilkelerini koyanların bir suçudur. Bu suç bir kaç kişiyi öldürmek gibi basit bir suç değil, bir milleti ağır ağır öldürmek gibi, korkunç ve bağışlanmaz bir suçtur.

13- Halkta, emperyalistlerin 1830’lardan bu yana yarattığı bir modaya boyun eğmek gerekçesi, bu suçtan kurtulmaya yetmez. Aksine, boyun eğmek, suçu katlar..

14- Tarihte hiç bir millet okla, kılıçla, topla, tüfekle, atomla ortadan kaldırılmamıştır ve kaldırılamaz. Tarih, dilini kaybeden milletlerin mezarlığıdır. Millet olmuş ve evrensel, güçlü bir dil yaratmış bir milletin dilini okullarımızdan kovmak, bu milleti ağır ağır ve canlı canlı mezara koymaktır.

15- Eğitimde her ölçüyü ve ilkeyi Batı’dan alan Türk aydını ve yöneticisi, niçin batıyı sadece bu konuda bir tarafa iter?

16- Aynı konunun devamı bütün levhalarımızın pek çok televizyon programlarının ve dergi adlarının da Türkçe olmayışıdır. Bu da aşağılıklı duygusunun gittikçe yaygınlaşmasının ve halkın bu pis kokuya alışmasının bir sonucudur.

17-Yarından tezi yok Türk aydınları, bu ağır suçtan ve cinayet olduğu için büyük bir günahtan (Çünkü Allah bizi Türk olarak ve Türkçe ile Yaratmıştır.) kurtulmak üzere yetkili oldukları her yerde bu yetkilerini kullanmalı, yetkileri olmayanlar da yetki kullanacak olanları harekete geçirmek üzere bıkmadan, usanmadan, sapmadan büyük bir mücadeleye başlamalıdırlar.

Tanrı Türk’ü Korusun ve Yüceltsin.
Prof. Dr. Turan YAZGAN / 27 Şubat 2010

* İstanbul Teknik Üniversitesinde 27 Şubat’ta Tüm Öğretim Elemanları Derneği’nce düzenlenen açık oturumda yapılan konuşmanın özetidir.

Reklamlar

Bir Yanıt

  1. Amin Tanri Türkü korosun’da biz kendimizi ve bizi ifade araci olan dilimizi elin dilinde onlarin kahramanlarini kendisine örnek alarak yetisdirdigimiz ruhu ve beyni müstemleke evladlarimizlami koruyacagiz.?
    Biz kendi dilimizi hayatimizin her alanina hakim kilmazsak yarin evladimizla tercüman araciligiylami konusucagiz !!! AlOOOOO !!!
    Duyun feryadi ey hala özgür ve seckin Türk milleti acin gözünüzü.
    Allah Lillah askina ruhu Resullullah sirri veliyullah askina uyanin uyanin uyanin..!!!
    Evlatlariniz bizlerin 100 yil önce yasayanlarimiz nasil inkar etdigimiz gibi onlarda bizi külliyen inkar edecek biz hic olmazzsa bizden öncekilerin cakmada olsa Diline hakimiz en azindan hayatimizin her alaninda o dille konusuyoruz ya sizden olanlar bizden türeyenler yarin dilinizide bilmezse sizi ne olarak bilip negibi haitrlayip nesekilde size avaz edicekler ey TÜRK.
    Uyuma UYAN EVLADINI vazgectimo cok sevdigin sevecegin TORUNLARINI ve onlarin ruhunu caliyorlar Ruhun tercümani DIL’dir DIL.
    UYAN ey GAFLET EHLI UYAN EY TÜRK….!”
    Sen uyanmazda bu gaflet uykusunda gözünü acmazsan gecdi kervan kaldik daglar basinda diye agit yakacagin zaman Allah korusun cok uzakda degil.
    Nefsinle oynasacagina Diline sahip OL,sahip OL..
    Uyanan ferasetli Türk evladinin Erlerine selam olsun.HUUU.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: