Raşit Dostum: Beklentim yok


Raşid DostumAfganistan’a dönen Raşit Dostum, siyasi anlamda herhangi bir beklentisi olmadığını söyledi.

Sürgün hayatı sona eren ve perşembe günkü seçimler öncesi Afganistan’a dönen Özbek General Raşit Dostum, siyasi anlamda herhangi bir beklentisi olmadığını açıkladı.

General Raşid Dostum, ‘Devlet Başkanı Hamid Karzai’nin hükümetinde bakanlık beklentisi olmadığını” söyledi.

Dostum, İngiliz Reuters ajansına verdiği demeçte, 2004’ten sonra Afganistan’da perşembe günü ikinci kez düzenlenecek devlet başkanlığı seçiminde Devlet Başkan Yardımcısı olma niyetinde olmadığını da belirtti.

Afganistan’ın kuzeyindeki Şibergan’da bulunan Dostum, tam anlamıyla destekledikleri Karzai hükümetinde asayişle ilgili makam veya özel görev kabul edebileceğini belirtti. Dostum, ‘terörle mücadelede çok tecrübeli olduklarını’ anlattı.

Dostum, 2001’de New York’ta 11 Eylül saldırılarından sonra ABD tarafından yıkılan Taliban yuvalarından binlerce militanın öldürülmesiyle ilgileri olmadığını belirterek, “Tek Taliban esirine kıymadım” dedi.

“ABD ve ortağı dostlarımız öldürülen Taliban esirleri için bağımsız soruşturma kurulu kurdu. Bu kurul gerçeği zaten gösteriyor” diyen Dostum, seçimde Karzai’yi desteklediğini vurguladı.

General Dostum, 2004’teki devlet başkanlığı seçiminde yüzde 10 oranında oy toplamıştı.

Kaynak: Ajanslar

Bir Yanıt

  1. ALLAH sonumuzu hayir etsin biz öyle bir toplumuzki sebergan merkez mazari sarif maymafaizabad (cumabazar) bismillahsiz pasam adini anmayiz ama bizden bile suç isleyen ,düsmanina dis geçirmek,v.s meseler sebebler ortaya atilarak taliban saflarina katilmalar var durum çok vahim ,bize bizim haberimiz olmadan yetisiyorlar bu hastalik gün geçtikçe çogaliyor gibime geliyor.NE YAPACAGIMIZI BILMIYORUZ.

Bir Cevap Yazın

