Afganistan’daki Eğitim Sistemi için Türk Okulları Örnek Alınacak


Afganistan'daki Eğitim Sistemi için Türk Okulları Örnek AlınacakAfganistan Eğitim Bakanı Yardımcısı Muhammad Sıddık Patman, “Ülkedeki Eğitim Sistemini Yeniden Düzenleyeceğiz. Bunun İçin de Afgan Türk Liselerinde Uygulanan Yöntemleri Örnek Alacağız” Dedi

Afganistan Eğitim Bakanı Yardımcısı Muhammad Sıddık Patman, “Ülkedeki eğitim sistemini yeniden düzenleyeceğiz. Bunun için de Afgan Türk liselerinde uygulanan yöntemleri örnek alacağız” dedi. 2008 yılında uluslar arası olimpiyatlarda başarılı olan Afganistan Türk liseleri öğrencilerinin ödül törenine katılan Patman, Türk okullarının eğitim sistemini övdü. Patman, Afgan Türk liselerinin ülkede örnek okullar olduğunu belirterek, Afganistan’ın yeni neslini yetiştirmek için en etkili eğitim kaynağının bu okullarda olduğunu söyledi.

1995 yılından bu yana Afganistan’da hizmet veren Afgan Türk liseleri, Kabil, Mezar-ı Şerif, Şibirgan, Kandahar ve Herat olmak üzere 5 kentte 2 bin 300 öğrenci ile eğitim – öğretime devam ediyor.

Afgan Türk liseleri, 4 yıldır düzenlediği uluslararası bilim olimpiyatları ve proje yarışmaları ile ülke içindeki eğitim seviyesini yükseltme amacı güdüyor.

Afganistan’ı yurt dışında başarıyla temsil eden Afgan Türk liseleri öğrencileri 2003’ten beri olimpiyatlarda 60’dan fazla madalya kazandı. Öğrenciler, bu yıl içerisinde Güney Kore’de, Türkmenistan’da, Türkiye’de ve Azerbaycan’daki müsabakalarda 14’den fazla madalya kazandılar.

Bir Cevap Yazın

